|
1956-os forradalom és szabadságharc
szerző: Bors János
időpont: 2020.10.22.
Az 1956-os forradalom és szabadságharc 64. évfordulóját iskolánk csütörtökön az első és a második órában ünnepelte meg.
A járványveszélyre való tekintettel először az alsó tagozatosok, majd a felső tagozatosok tekintették meg a megemlékező műsort. A fellépő gyerekek a 5.a, a 8.a és a 8.b osztályokból kerültek ki. A műsort Balaton Ágnes tanárnő állította össze.
A rendhagyónak is tekinthető előadás a gyerekek nézőpontjából jelenítette meg 1956 hősies, de egyben drámai napjainak az üzenetét. A jelenet a forradalom embert próbáló pillanatait elevenítette meg.
A zenével és mozgással kiegészített dramatikus előadás felidézte azt az áldozathozatalt, amit akkor a magyar nép hozott.
|
Megemlékezés Batthyány Lajos szobránál
forrás: https://www.kalohirek.hu/megemlekezes
időpont: 2020.10.08
Október 6-án, kedden délután négy órai kezdettel az Aradi Vértanúk és Batthyány Lajos mártír miniszterelnök – velük az 1848-49-es forradalom és szabadságharc utáni megtorlások névtelen áldozatai – tiszteletére megtartott megemlékezés ünnepélyességét Lakatosné Jambrik Ibolya szavalata és a Kalocsai Fényi Gyula Általános Iskola Belvárosi Általános Iskola Tagintézményének tanulóinak ünnepi műsora emelte.
A megemlékezés szónoka Illés Péter, a Belvárosi Általános Iskola tagintézmény-vezetője volt.
A Belvárosi Általános Iskola tanulóinak mintegy negyedórás műsora idézte föl a 171 éve történteket, a megtorlás kegyetlenségét és igazságtalanságát, tetteik fölidézésével méltó emléket állítva a mártír hősöknek.
|
uuVILÁG GYALOGLÓ NAP A BELVÁROSIBAN
szerző: Tóth Annamária
időpont: 2020.10.07.
2020. október 7-én, szerdán Világ Gyalogló Napot tartottunk a résztvevők egészsége érdekében a Fenntarthatósági Témahét keretében. A programot a Magyar Szabadidősport Szövetség hirdette meg. 97 tanuló és 6 pedagógus vett részt a programban. Feladat egy minimum 5 kilométeres táv megtétele volt. Az alsó tagozatosok nagy lelkesedéssel, szemerkélő esőben vágtak neki a távnak. Az Érseki Palota előtt, a Szentháromság téren keresztül az Érsekkertbe mentek, ahol a kijelölt útvonal alapján a töltésen végig a cél a Vajason átívelő híd volt. Útközben különböző állatokat és növényeket láthattak a tanulók. Ezután ugyanezen az útvonalon indultak vissza az iskolába. A teljesített táv 5,15 km volt.
A felső tagozatosok ugyanezen az útvonalon kezdtek egy orienteering activity-t. Térkép és kérdések segítségével barangoltak Kalocsa utcáin. Az Érseki palotáról, a Viski Károly Múzeumról, a Negyvennyolcasok teréről, a Sétálóutcáról és a Schöffer toronyról voltak kérdések. Az egyik feladat egy keresztrejtvény volt, melynek kérdései Kalocsáról szóltak. A végén a várossal kapcsolatos totót is ki kellett tölteniük a csapatoknak.
Gratulálunk mindenkinek, hogy sikeresen vette az akadályokat!
|
Kalandra fel! 6. osztály
szerző: 6.osztály
időpont: 2020.09.28.
"Kecskemétre kirándultunk,
Vadasparkba látogattunk.
Állatokat megfigyeltük ,
Ismereteket gyűjtöttünk.
Tanulva szórakoztunk,
Vidám volt a napunk!!!
Nagyon vártuk a kirándulást, amire izgatottan készültünk. A Vadaspark lakóit már ismertük, így első utunk a kedvenceink meglátogatása volt. Az állatgondozók megengedték, hogy megetessük az állatainkat: pónillovakat, emukat, struccokat láttuk el csemegével. Láttuk, amikor egy fehér gólyát befogtak a gondozók, hogy új lakhelyére szállítsák. Az állatsimogatóban házi kedvenceinket kényeztettük.
Ez idő alatt tanáraink játékos feladatokat állítottak össze. A kvíz kérdésekből álló feladatsort egyénileg oldottuk meg. Reméljük, hogy a hibátlan válaszadók természetismeret órán jutalmat kapnak a tanár nénitől!
"Ki vagyok én?" játéknál általunk megfigyelt állat jellegzetes tulajdonságainak bemutatásával kellett kitalálni, hogy melyik állatra gondoltunk,kit mutattunk be. Jót mulattunk egymás előadásain.
A puzzlenál apró képek összerakásnáll kellett felismerni az állatokat. Felidéztük a róluk tanult ismereteket.
Délben a parkban elfogyasztottuk az ebédünket, majd jót játszottunk, a szabadban. Őszi terméseket, leveleket is gyűjtöttünk.
Kirándulásunkat Kecskemét főterén folytattuk. Sétát tettünk a téren. Megnéztük a színház gyönyörű épületét, a megyeházát, a főszékesegyházat. Kossuth Lajos szobrát körbejártuk, majd megkerestük a városban született zenepedagógus: Kodály Zoltán szobrát. Jó időt kihasználva fagyiztunk.
Tartalmas, szép élményekkel, ismeretekkel gazdagodhattunk ezen a "kalandos" délelőttön!
|
Tanévnyitó 2020/2021
szerző: Tóth Annamária
időpont: 2020.09.01.
Illés Péter megnyitotta a tanévet.
Átadta a Sió pályázaton nyert iskolatáskákat.
Simon Zoltán Emil alpolgármester átadta Pécsi Martinának az év tanulója díjat.la
|
2012-2020
"Gyönyörű, ha valaki maga előtt célt lát,
s ezt meg is valósítja tűzön-vízen át."
(Henrik Ibsen)
A Kalocsai Fényi Gyula Általános Iskola
Belvárosi Általános Iskolája
végzős diákjai
8.a osztály
Osztályfőnök: Apród Péter
Bánfalvi Lili
Csizmadia Balázs
Horváth Csenge
Kapitány Bánk
Kardos Alexandra
Kiss Patrik
Koncz Roland
Pécsi Martina
Simonics Dzsenna Márta
Szabadi Milan Anthony
Szabadi Rita
Tóth Katalin Renáta
Váradi Dominik
Vargacz Gergő
Vörös Réka
Wiedner Martin
Zalavári Margita
|
8.b osztály
Osztályfőnök: Bors János
Csaba Martin
Kalányos Ádám
Kállai István Kevin
Kálmán János
Kolompár Barbara
Máté Edit Genovéva
Nyári Roxána Szimonetta
Okvátovity Márk
Raffael Dávid Géza
Rónai Árpád István
Rupa Rómeó Martin
Sztojka Pál István
Tomán Szabolcs
|
|
Farsang
szerző: Balaton Ágnes
időpont: 2020.02.22
Február 20-án került megrendezésre a felső tagozatos tanulók farsangi mulatsága. Az idei évben is az osztályok zenés-táncos előadása adta meg a bál hangulatát.
Elsőként a 6. b. osztály 6 tanulója adta elő táncos műsorát, melyet a 6. a. lány csapata követett. Harmadik fellépőként az egész osztályt felvonultató 5. a. következett, ahol ügyesen megkoreografált műsort láthatott a nézőközönség. Őket követték az orosz táncosok bőrébe bújt 7. a. osztály Ratter Mariann tanárnő közreműködésével. Lelkesedésük és bemutatójuk mindenkit magával ragadott. A zsúrinek ezt követően nem volt könnyű dolga, de hosszas tanácskozás során megszületett az eredmény:
1. Orosz táncosok 7. a.
2. 5. a.
3. 6. a. és a 6.b. (holtversenyben)
A műsorok után farsangi vetélkedő következett az osztályok közreműködésével, majd tombolahúzás fokozta az izgalmakat. Természetesen a tánc sem maradhatott el, melyet a 8. a. osztály tagjai biztosítottak a szórakozni vágyóknak.
Aki programok és a tánc alatt megéhezett, a 8. osztályosok által működtetett büfében finom szendvicsekkel, süteményekkel tölthette meg pocakját és olthatta szomját.
Köszönet a szervezőknek: Filvig Ágnes és Balaton Ágnes főszervezőknek, Holler Zoltán tanárúrnak a fotókért és a technika biztosításáért. Kocsis Anettnek a gyönyörű tortáért. A 8. osztályos osztályfőnököknek, szülőknek és tanulóknak a színvonalas büféért. A műsorokat bemutató osztályok osztályfőnökeinek illetve a szervezésben segítő tanároknak és gyerekeknek.
|
Toldi-Musical
szerző: Filvig Ágnes
időpont: 2020.01.22
Minden diák hallott Toldi Miklós hősies kalandjairól.
Legendáját megénekelte Ilosvai Selymes Péter és felejthetetlen örökzölddé tette Arany János.
A testvérharcról, ármányról, tisztességről, becsületről,bátorságról szóló történetet tekintették meg az 5. osztályosok Dunaújvárosi Bartók Kamaraszínházban.
A kulturális kiránduláson életre szóló színházi élménnyel gazdagodtak a diákok.
|
A magyar kultúra napja
szerző: Balaton Ágnes
időpont: 2020.01.22
A mai napon megemlékeztünk legfontosabb közös kincsünkről, mely igazolja létünket, és megkülönböztet bennünket más nemzetektől.
Ez a magyar kultúra.
Nem több mint más népek kultúrája, de számunkra a legfontosabb. Éppen ezért mindent meg kell tennünk annak érdekében, hogy folyamatosan gyarapítsuk és felelősséggel megőrizzük értékeinket, hagyományainkat.
Balaton Ágnes tanárnő által szervezett műsoron a 7. és 6. osztályos tanulók versekkel és idézetekkel igyekeztek felhívni a figyelmet a nap fontosságára. A megemlékezést színesítő zenei anyagot Holler Zoltán tanár úr szólaltatta meg.
Az ünnepi műsort követően a gyerekek egy feladatlapot tölthettek ki, melyet Filvig Ágnes tanárnő állított össze. A magyar kultúrával kapcsolatos kérdések hibátlan kitöltéséért a tanulók irodalom tantárgyból egy jó jeggyel gazdagodhattak!
„Egy nép a történelmi ismerete, származása és kultúrája nélkül olyan, mint egy fa gyökerek nélkül.”
(Bob Marley)
|
Our World is one, waste is zero Erasmus+ KA229
szerző: Tóth Annamária
időpont: 2020.01.19
Az EU 2020 stratégiai terv egyik kiindulópontja az éghajlatváltozás. Az éghajlatváltozást okozó legnagyobb tényező a környezetszennyezés. A környezeti problémák csökkentése érdekében az első követendő módszer a környezettudatos emberek oktatása. Az oktatás szerepe és hatása nagyon nagy a természettudatosság és a környezetvédelem életmódjává történő átalakításában, valamint a környezettudatosság kialakulásakor a gyermekekben fellépő viselkedés kialakításában. A gyermekek környezeti érzékenysége különösen 9-10 éves korban nyilvánul meg.
A társadalom tudatosságának hatékony és széles körű felhívásának egyik módja a fiatalok helyes nevelése. Célunk, hogy a projekt a tanulók számára a természet iránti szeretettel és a jövő környezettudatosságával járjon. A tudatos nemzedékek garantálják a jövőben egy élhetőbb környezett biztosítását.
Projektünk célja, hogy az egyének aktív részvételével történő oktatás során tisztában legyenek a környezeti problémákkal és tudják, hogyan lehet ezeket a problémákat megoldani. A tervezett tevékenységek lehetővé teszik a tanulók számára a környezet felfedezését, szeretetét és védelmét.
Résztvevő intézmények országai: Törökország – koordinátor, Görögország, Litvánia, Észak-Makedónia, Magyarország.
A projektpartnerek első találkozójukat december első hetében tartották Magyarországon, Kalocsán. A projektindító értekezleten 24 delegált vett részt. A résztvevők áttekintették a projekt ütemtervét és a tennivalókat, különös tekintettel azokra a feladatokra, amelyek a projekt első tevékenységeivel kapcsolatosak.
A tanácskozáson minden partner bemutatkozott egy rövid prezentációval.
Megállapodtunk abban, hogy az eddig használt kommunikációs csatornákat kibővítik a Skype kommunikációs eszköz és egy fájlmegosztó felület használatával, és létrehoznak egy levelezési listát is. A magyar fél vállalta, hogy megosztja ezen az új fájlmegosztó felületen a projektet összefoglaló prezentációt és azt a táblázatrendszert, amely leírja a projekt részletes tennivalóit a határidőkkel, az egyes partnerekre lebontva.
A projekt megvalósításának első lépéseként iskolánkba látogató résztvevők egy programokkal teli héten vettek részt.
Bemutattuk, hogyan védjük környezetünket, milyen tevékenységeket, foglalkozásokat tartunk ennek érdekében. Fontosnak tartottuk városunk és a régió bemutatását is. Megismerkedtek Kalocsa látnivalóival, múzeumaival, népművészetével, kultúrájával és néhány tradicionális étellel is. Elmentünk egy szennyvíztelepre, ahol a tisztítás fázisait és a végtermékeket is láttuk. Gyárlátogatáson is voltunk, ahol a granulátumok felhasználását nyomon követtük lépésről lépésre.
Az iskolában kézműves foglalkozásokon vehettek részt a partnerek. Az orientációs tevékenységen alsós tagozatos tanulók vettek részt. Újdonság volt a gyerekeknek és a pedagógusoknak is testközelből megtapasztalni a tájékozódás fontosságát. Valamint egy szabaduló szobából is megpróbáltak kijutni, melynek kérdései a környezetvédelemről szóltak.
A megbeszéléseken az eddigi és a következő félév tevékenységeinek átbeszélése után a következő találkozóig elvégzendő feladatokról beszéltek a részt vevők. Ezekről a későbbiekben beszámolunk.
Köszönjük tanulóinknak, szüleiknek, a pedagógusoknak, az intézményvezetésnek, Bajai Tankerületi Központnak, a múzeumoknak, vállalatoknak, cégeknek, a médiának, magánszemélyeknek és az Európai Bizottságnak a támogatást.
|
Összes régebbi hírünket megnézheted az alábbi linkre kattintva!!!
|
|
|
|